10 minuutin keskiviikko: 10 liikkeen tehotreeni

 

Ihanaa keskiviikkoa kaikille! Nyt on ollut viikon tauko blogissa ja täytyy täysin syyttää kiirettä, tylsää. Haluaisin niin kovasti jakaa teille kivoja postauksia, luonnoksia meinaan on kymmeniä, mutta tuntuu että yhdellä ihmisellä ei vaan aika riitä kaikkeen. Kuitenkin iloisempia uutisia, nimittäin olen saanut fyssarilta luvan liikkua normaalisti, jes! Hypin maanantaina ilosta ja pikkuhiljaa kevyin painoin olen jalkapäivääkin uskaltanut jo koittaa. Huomenna kokeilen, että miltä juokseminen tuntuu ja ensi viikolla olisi tarkoitus palata normaaleihin treenikuvioihin. Jos nyt ihmettelet, että mitä ihmettä on tapahtunut, niin kurkkaa täältä.

Koska itse olen hyvillä fiiliksillä ja saan rasittaa nyt koko kroppaa, niin päätin jakaa kivan kokovartalotreenin näin 10 minuutin keskiviikon -juttusarjan kunniaksi. Let’s go..

Tämä treeni on 10 liikkeen koko vartaloa rasittava kiertoharjoittelutreeni, joka on hyvä tehdä kuntosalilla. Kiertoharjoitteluita on sen vuoksi kiva tehdä, että saat rasitettua kroppaa kunnolla, hengityselimistö joutuu töihin ja nämä treenit eivät vie ihan kauheasti aikaa. Tärkeää on muistaa lämmitellä kunnolla, joten tee se alkuun aina, jes! 

Jaahas, jaahas, sitten itse treeniin. Tee ensin viisi liikettä putkeen viiden minuutin ajan täysillä taukoja pitämättä. Muista hyvät tekniikat liikkeissä, keskity liikkeen tekemiseen kunnolla. Viiden minuutin jälkeen liikkeet vaihtuvat ja tee taas viisi minuuttia töitä uusien liikkeiden parissa. Voit välissä pitää pienen hengähdystauon. Vain 10 minuuttia treeniä, kuulostaako helpolta? Sitä se ei ole! Kierroksia tehdään oman kuntotason mukaan, mutta kaksi 10 minuutin kierrosta jaksatte aivan varmasti, ottakaa kaveri mukaan tsemppaamaan! 

Ensimmäisen viiden minuutin liikkeet ovat:

Burbee

Kyykkyhyppy

Penkille nousu käsipainoilla

Askelkyykkykävelyt käsipainoilla

Pystypunnerrus

 

Toisen viiden minuutin liikkeet ovat: 

Luistelukyykky

Askelkyykkyhypyt

Kahvakuulaheilautus

Thruster voimapallolla/kahvakuulalla

Vuorikiipeilijät

Huh huh, liikkeet ovat rankkoja, mutta kunnon tsemppi päälle ja hyvä musiikki soimaan! Voimalla treeniä tekemään!

Kiitos kun olette siellä, vaikka pientä taukoa olenkin blogin päivityksen suhteen joutunut pitämään! Te nimittäin lukijat olette ne, joiden vuoksi jaksan tänne rustata kirjoituksia ♥

Iloista viikkoa kaikille!

Essi

 

EDELLINEN JUTTUSARJA: TESTAA TÄTÄ YLÄKROPPATREENIÄ!

TÄÄLLÄ VOIT SEURATA MINUA 

  INSTAGRAM // FACEBOOK // BLOGLOVIN // KOTISIVUT

Essi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta