Skippaanko ikinä treenejä? Miten treenit sujuivat tällä viikolla?

Muistan joskus muutamia vuosia sitten, kun harvoin skippasin treenejä, oli kuinka kiire tahansa. Jos viikon yksi treeni jäi tekemättä, koin asiasta huonoa omatuntoa. Nykyään ajattelen eri tavalla ja osittain harrastuksetkin ovat välissä hieman muuttuneet. Välillä on viikkoja, kun treenit sujuvat ja saa treenattua juuri oman suunnitelmien mukaan. Mutta joskus taas on pakko hieman suunnitella kalenteria uudestaan ja huomata, ettei aikaa olekaan harrastaa liikuntaa niin paljon kuin haluaisi. Tottakai muutokset harmittavat ja kun kyse on liikunnasta sekä itselleni tärkeistä asioista, voi jopa hieman kiukuttaa. Kuitenkin on asioita, kuten työt ja ystävät, jotka tulevat ensin treenejä. Minkä vuoksi te skippaatte treenejä?

Tämä viikko oli sen verran kiireinen ja tuntui, että myös kehoni tarvitsi hieman lepoa. Uuden harrastuksen myötä, olen huomannut että kehoni tarvitsee enemmän aikaa palautua kuin aiemmin. Ette varmaan usko kun sanon, että jujutsutreenit ja laji itsessään on paljon rankemmat henkisesti kuin fyysisestikin kuntosalitreeneihin verrattuna, ja joiden jälkeen tuntuu siltä, kuin olisi jäänyt puskutraktorin alle. Sen vuoksi on myös tärkeää pitää omasta kehosta huolta ja antaa riittävästi aikaa palautua rasittavista treeneistä. Muistakaa olla siis välillä armollisia itsellenne ja kuunnelkaa kehoanne. Aina ei tarvitse mennä sata lasissa, vaan lepo ja palautuminen ovat tärkeämpiä kuin useat treenit viikossa. Kehittyä voit jo neljällä hyvällä treenillä viikossa, kunhan ne ovat hyvin toteutettu! 

Maanantai: 

Tarkoitus oli töiden jälkeen mennä kuntosalille, mutta to do -lista näytti sen verran punaista, että oli aika tehdä työntäyteinen ilta valmennustöiden sekä blogin kirjoituksen parissa. 

Tiistai: 

Töiden jälkeen lähdin ajamaan Järvenpäähän, sillä pidimme ystävien kanssa pikkujoulut. Ilta venyi pitkäksi lautapelejä pelaillen.

Keskiviikko: 

Teimme kaksi pitkää kävelylenkkiä koiran kanssa ja nautimme talvisesta säästä. Oi vitsit, myös aurinko paistoi aamulla ihanasti. On välillä ihanaa reippailla ulkona kauniissa säässä ja olla menemättä salille sisätiloihin.

Torstai:

Jes, vihdoin pääsi jujutsutreeneihin. Tunnin treenit olivat rankat ja todella hikiset. Vaikka treenit tuntuivat taas rankoilta ja sain tukkapöllyä kaikilta, niin vitsi kuinka jujutsusta nautinkaan. 

Perjantai: 

Heräsin aamulla hieman kankeana torstain painitreeneistä, mutta pienen aamukävelyn jälkeen kroppakin pikkuhiljaa heräili uuteen päivään. Päivän aikana tein kaksi pidempää reipasta kävelylenkkiä koiran kanssa sekä koko kropan treenin kuntosalilla.

Lauantai:  

Lauantaina oli tiedossa viikon rankimmat jujutsutreenit, eikä perjantainen kuntosalitreeni auttanut asiaa ollenkaan. Koko alakroppa oli niin kipeä, että vaikea oli kyykkyyn mennä, heh! Sen vuoksi teimme koiran kanssa hieman pidemmän lenkin aamulla, sillä kävely auttaa palautumiseen ja tunsin kropan pienen kävelylenkin jälkeen paljon vetreämmäksi. 

Sunnuntai: 

Oli tarkoitus aamulla lähteä juoksemaan, mutta jujutsutreenien vuoksi kroppani tuntuu olevan jäykkä. Teimme taas pitkän kävelylenkin aamulla ja sen jälkeen kurkkasin to do -listaa. Ai ai, työt on hoidettava ennen huveja. Illalla saatan pyöräillä tai tehdä jonkin intervallityylisen treenin kotosalla, mutta nyt siihen saakka on painettava töitä. 

Eli liikunnan saldo viikolle oli kaksi jujutsutreeniä ja yksi kuntosalitreeni. En laske itse koiran kanssa kävelyitä treeneiksi, vaikka reippaasti kävelläänkin, vaan koen ne olevan enemmän arkiaktiivisuutta.

Kuvat ja editointi: Anna Nääppä

Ensi viikko näyttää treenien osalta erittäin hyvältä. Tiedossa on neljä jujutsutreeniä ja ainakin yksi kuntosalitreeni. Jes! Minkälainen liikuntaviikko teillä oli?

Essi

LUE EDELLINEN KIRJOITUS: SATASEN TREENI

SEURAA MINUA

  INSTAGRAM // FACEBOOK // BLOGLOVIN // KOTISIVUT

Essi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta