Skippaanko ikinä treenejä? Miten treenit sujuivat tällä viikolla?

Muistan joskus muutamia vuosia sitten, kun harvoin skippasin treenejä, oli kuinka kiire tahansa. Jos viikon yksi treeni jäi tekemättä, koin asiasta huonoa omatuntoa. Nykyään ajattelen eri tavalla ja osittain harrastuksetkin ovat välissä hieman muuttuneet. Välillä on viikkoja, kun treenit sujuvat ja saa treenattua juuri oman suunnitelmien mukaan. Mutta joskus taas on pakko hieman suunnitella kalenteria uudestaan ja huomata, ettei aikaa olekaan harrastaa liikuntaa niin paljon kuin haluaisi. Tottakai muutokset harmittavat ja kun kyse on liikunnasta sekä itselleni tärkeistä asioista, voi jopa hieman kiukuttaa. Kuitenkin on asioita, kuten työt ja ystävät, jotka tulevat ensin treenejä. Minkä vuoksi te skippaatte treenejä?

Tämä viikko oli sen verran kiireinen ja tuntui, että myös kehoni tarvitsi hieman lepoa. Uuden harrastuksen myötä, olen huomannut että kehoni tarvitsee enemmän aikaa palautua kuin aiemmin. Ette varmaan usko kun sanon, että jujutsutreenit ja laji itsessään on paljon rankemmat henkisesti kuin fyysisestikin kuntosalitreeneihin verrattuna, ja joiden jälkeen tuntuu siltä, kuin olisi jäänyt puskutraktorin alle. Sen vuoksi on myös tärkeää pitää omasta kehosta huolta ja antaa riittävästi aikaa palautua rasittavista treeneistä. Muistakaa olla siis välillä armollisia itsellenne ja kuunnelkaa kehoanne. Aina ei tarvitse mennä sata lasissa, vaan lepo ja palautuminen ovat tärkeämpiä kuin useat treenit viikossa. Kehittyä voit jo neljällä hyvällä treenillä viikossa, kunhan ne ovat hyvin toteutettu! 

Maanantai: 

Tarkoitus oli töiden jälkeen mennä kuntosalille, mutta to do -lista näytti sen verran punaista, että oli aika tehdä työntäyteinen ilta valmennustöiden sekä blogin kirjoituksen parissa. 

Tiistai: 

Töiden jälkeen lähdin ajamaan Järvenpäähän, sillä pidimme ystävien kanssa pikkujoulut. Ilta venyi pitkäksi lautapelejä pelaillen.

Keskiviikko: 

Teimme kaksi pitkää kävelylenkkiä koiran kanssa ja nautimme talvisesta säästä. Oi vitsit, myös aurinko paistoi aamulla ihanasti. On välillä ihanaa reippailla ulkona kauniissa säässä ja olla menemättä salille sisätiloihin.

Torstai:

Jes, vihdoin pääsi jujutsutreeneihin. Tunnin treenit olivat rankat ja todella hikiset. Vaikka treenit tuntuivat taas rankoilta ja sain tukkapöllyä kaikilta, niin vitsi kuinka jujutsusta nautinkaan. 

Perjantai: 

Heräsin aamulla hieman kankeana torstain painitreeneistä, mutta pienen aamukävelyn jälkeen kroppakin pikkuhiljaa heräili uuteen päivään. Päivän aikana tein kaksi pidempää reipasta kävelylenkkiä koiran kanssa sekä koko kropan treenin kuntosalilla.

Lauantai:  

Lauantaina oli tiedossa viikon rankimmat jujutsutreenit, eikä perjantainen kuntosalitreeni auttanut asiaa ollenkaan. Koko alakroppa oli niin kipeä, että vaikea oli kyykkyyn mennä, heh! Sen vuoksi teimme koiran kanssa hieman pidemmän lenkin aamulla, sillä kävely auttaa palautumiseen ja tunsin kropan pienen kävelylenkin jälkeen paljon vetreämmäksi. 

Sunnuntai: 

Oli tarkoitus aamulla lähteä juoksemaan, mutta jujutsutreenien vuoksi kroppani tuntuu olevan jäykkä. Teimme taas pitkän kävelylenkin aamulla ja sen jälkeen kurkkasin to do -listaa. Ai ai, työt on hoidettava ennen huveja. Illalla saatan pyöräillä tai tehdä jonkin intervallityylisen treenin kotosalla, mutta nyt siihen saakka on painettava töitä. 

Eli liikunnan saldo viikolle oli kaksi jujutsutreeniä ja yksi kuntosalitreeni. En laske itse koiran kanssa kävelyitä treeneiksi, vaikka reippaasti kävelläänkin, vaan koen ne olevan enemmän arkiaktiivisuutta.

Kuvat ja editointi: Anna Nääppä

Ensi viikko näyttää treenien osalta erittäin hyvältä. Tiedossa on neljä jujutsutreeniä ja ainakin yksi kuntosalitreeni. Jes! Minkälainen liikuntaviikko teillä oli?

Essi

LUE EDELLINEN KIRJOITUS: SATASEN TREENI

SEURAA MINUA

  INSTAGRAM // FACEBOOK // BLOGLOVIN // KOTISIVUT

10 minuutin keskiviikko: satasen treeni

Oikein hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille! 

Näin 100-vuotiaan Suomen kunniaksi päätin jakaa kanssanne uuden satasen treenin, jossa yhdessä kierroksessa on 100 toistoa, huh huh! Kuulostaa melkoiselta, mutta on muuten niin hyvä ja nopea treeni, ai että. Nyt 10 minuutin keskiviikon -juttusarjan iloksi, laita tällä kertaa ajastimeen 10 minuuttia ja tee niin monta 100 toiston kierrosta kuin vain ehdit tekemään kymmenessä minuutissa. Tehokasta, nopeaa ja vitsit saat hyvän fiiliksen treenin päätteeksi. Voit tehdä tämän kuntosalilla tai ulkona ja tarvitset vain penkin, johon voit askeltaa, hypätä, dipata sekä punnertaa. Kantsii siis napata ohje talteen ja kokeilla alla olevaa treeniä. Koklaa myös kahta muuta satasen treeniä, joihin ohjeet löydät niihin täältä ja täältä.

#SATASEN TREENI

Tee viisi liikettä putkeen ja jokaista liikettä tehdään 20 toistoa. Koska aikaa on vain 10 minuuttia, älä pidä kierrosten välissä taukoa, vaan anna palaa kunnolla. 

Liikkeet ovat:

♦ penkille nousu vuorojaloin (halutessasi ota käsipainot käsiin) x 20

♦  boksihypyt penkille x 20 

 ♦ punnerrus penkkiä vasten x 20 

♦ luistelukyykyt x 20

♦ penkkidipit x 20

Ajastin valmiiksi ja ei muuta kuin tehokasta treeniä!

Kuvat ja editointi: Anna Nääppä

Miltä treeni vaikutti, aiotteko koklata? 

Nyt rauhaisaa illan jatkoa kaikille! 

♥ Essi

 

SEURAA MINUA

  INSTAGRAM // FACEBOOK // BLOGLOVIN // KOTISIVUT

Parhaat Netflix -sarjat

Uusi viikko on alkanut ja maanantaikin on melkein jo ohi, mutta keskellä viikkoa useimmilla on vapaapäivä Suomen Itsenäisyyspäivän vuoksi. Minä ajattelin sen päivän nauttia vaan olemisesta, sillä loppuviikko mennäänkin täysillä töitä tehden ja sen vuoksi luulen, että Netflix -sarjat ovat kuumaa kamaa keskiviikkona. Itse katson paljon Netflix -sekä HBO -sarjoja, silloin kun vain aikaa siihen riittää, silloin tällöin vaan muutaman jakson tai joskus useamman. On ihanaa mennä viltin alle, laittaa kynttilät palamaan ja vaan nautiskella hyvästä sarjasta sekä tekemättömyydestä. On välillä ihan hyvä ladata akkuja, laittaa aivot narikkaan ja antaa itselleen luvan vaan löhöillä sohvalla. Olen löytänyt muutaman hyvän uuden sarjan, jotka ehdottomasti halusin jakaa  kanssanne. 

 

Tämän hetkiset hyvät Netflix suositukset ovat: 

Shooter

Olen katsonut jo yhden tuotankokauden tästä sarjasta, mutta myös kausi kaksi ei pettänyt tälläkään kertaa. Sarja kertoo entisestä merijalkaväen tarkka-ampujasta, joka kuitenkin lavastetaan presidentin murhaajaksi. Jaksot ovat todella jänniä ja mikäli pitää toimintasarjoista, niin tämä kantsii katsoa. 

The Punisher

Myös tässä sarjassa kyse on entisestä merijalkaväen sotilaasta, kenen perhe murhataan ja The Punisherin ainoa tavoite on tappaa kaikki perheen surmaamiseen liittyvät henkilöt. Aivan mieletön toimintasarja, joka upposi ja kunnolla. 

Suburra

Tämä rikossarja kertoo eri Italian rikollisjengeistä, lahjottujen poliitikoiden sekä Vatikaanin välillä olevista riidoista sekä taisteluista. Sarja voi osittain olla aika raaka ja ensimmäisestä jaksosta ei saa juurikaan irti mitään. Eli anna aikaa sarjan katsomiseen ainakin kaksi jaksoa, niin lämpenet varmasti, jos Narcos on yhtään mieleesi. 

Trapped

Trapped on rikossarja, missä pienessä islantilaiskylässä tapahtuu murha. Murhan selvittäminen alkaa olemaan poliiseille haasteellista, sillä asiaa hankaloittaa raju lumimyrsky. Rikossarjan ystäville ehdoton ykkönen!

Ozark

Sijoitusneuvojan yhtiökumppani huijaa heidän yhteistä rikollisasiakasta ja sen vuoksi sarjan päähenkilön pitää yrittää saada perhe turvaan sekä hankkia rahat pesemällä niitä pienessä tuppukylässä. 

Löytyikö listalta teidän lemppareita ja olisiko teillä antaa omat vinkkinne uuteen hyvään sarjaan?

Ihanaa viikkoa tyypit!

Essi

 

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: TÄLLÄ VIIKOLLA TAPAHTUNUTTA..

 

SEURAA MINUA

  INSTAGRAM // FACEBOOK // BLOGLOVIN // KOTISIVUT