Piristystä pimeään aikaan!

Ai vitsit, viikonloppu olisi taas ja se ilahduttaa aina. Viikonloppu tai ei, niin oletteko huomanneet saman, että pimeys alkaa vähän verottamaan olotilaa? Mullakin ainakin kroppa huutaa aurinkoa ja lämpöä, mutta lomaa ei näy eikä kuulu. Mutta, nyt pitää etsiä piristäviä asioita ihan täällä Suomen pimeydestä, ja niitä kyllä löytyy kun otetaan positiivinen ajattelutapa käyttöön. Ja onneksi olemme pian voiton puolella ja menemme koko ajan valoisampaan päin. Mulla on muutama vinkki jakaa, että miten pitää ajatukset iloisena ja pysyä energisenä näin pimeänä aikana ja jakakaa hei myös ihmeessä omat vinkit, sharing is caring! 

♥ Käytä värikkäitä vaatteita sekä erilaisia asusteita, kuten kenkiä. Vaikka itse puenkin aika usein mustaa päälle, niin nyt pitää muistaa kaivaa kaapista ne värikkäät vaatteet. Väristä saa energiaa, joten nyt kurkkimaan oma vaatekaappi, että jos sieltä löytyisi jotain kivaa. 

♥ Näe ystäviä! Sovi ystävien kanssa treffejä ja pitäkää yhdessä hauskaa. Tehkää vaikka kiva lyhyt hemmottelupäivä -tai loma, josta saatte varmasti piristystä arkeen ja pimeyteen.

♥ Aloita jokin uusi liikuntaharrastus, joka motivoi koko pimeän ajan liikkumaan. Liikunnasta nimittäin saa virtaa!

♥ Muistakaa rauhoittua ja antaa itselle aikaa. Täällä kerron omat vinkkini hetken rauhoittumiseen.

♥ Etsi jokin hyvä Netflix -sarja, laita kynttilöitä palamaan ja nauti olostasi sohvalla. On ihan okei välillä vaan olla ja löhötä.

♥ Pyri pitämään huolta itsestäsi ja koita olla stressaamatta. Stressi ja pieni alakuloisuus tästä pimeydestä ei sovi yhteen, joten muista pitää stressitasot alhaalla. Liikunta auttaa tähänkin!

♥ Syö terveellisesti. Saat itsestäsi enemmän irti ja olet varmasti energisempi, kun syöt puhdasta ja ravintorikasta ruokaa! Herkuttelut silloin tällöin piristävät myös kummasti, vink vink!

♥ Testaa uusia ja erilaisia treenejä. Jos vaikka juoksu, kehonpaino tai kuntosalitreenit kiinnostaa, niin mene epämukavuusalueelle ja koita jotain erilaista. Alla muutama idea:

Svedu-treeni

Yläkroppatreeni

Intervallitreeni


♥ Muista syödä läpi talven riittävä määrä vitamiineja, kuten sinkkiä, D-vitamiinia sekä monivitamiineja. Itse syön tämän päälle magnesiumia, kalanmaksaöljyä ja joka päivä syön vielä maitohappobakteereita. 

♥ Kokkaile nyt kauden kasviksia ja tee värikkäitä ruokia. Hyvä ruoka, parempi mieli. Niin se vaan menee! Muista ottaa aikaa kokkailulle ja älä kiirehdi syömisen kanssa, juo vaikka ruoan kanssa lasi viiniä. Älä kuitenkaan unohda veden juontia, sillä keho tarvitsee vettä pysyäkseen virkeänä.

♥ Muista nukkua. Uni on avain kaikkeen, kuten palautumiseen, jaksamiseen ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Laita kännykkä jo ajoissa illalla pois ja pyri nukkumaan kahdeksan tuntia yössä. Olet varmasti pirteämpi pitkien ja hyvien yöunien jälkeen, eiks je?

♥ Osta herätyskello, joka ihanasti herättää lämpöisellä valolla. Itselläni herätysvalolamppu on käytössä ympäri vuoden ja näin talviaikaan se on ihan superjuttu. Herään paljon virkeämmin, sillä olen osittain jo herännyt valon ansiosta, kun herätyskello soi. 

Kuvat ja editointi: Anna Nääppä

♥ Toisen auttaminen tai ilahduttaminen piristää aina. Leivo töihin, nappaa ystävä ja vie hänet ex-tempore  leffaan tai vie kukkia vanhemmille. Jos olet eläinrakas, niin kysy voisitko mennä paikkakuntasi eläinhoitolaan auttamaan kodittomia eläimiä. Tämä olisi ainakin minulle niin mun juttu ja ehkäpä soitan ja kysyn, jos voisin kiireiltäni auttaa silloin tällöin.

♥ Käy syömässä ystävien, poikaystävän tai työkavereiden kanssa pitkän kaavan mukaan ja viettäkää yhdessä aikaa hyvän ruoan parissa. Nämä ilahduttavat aina!

Minä toivotan nyt oikein ihanaa viikonloppua! Tehkää asioita, joista tulette iloiseksi ja liikkukaa sekä syökää hyvin, niin saadaan tämä pimeydestä johtuva masennus veks!

Essi

LUE MYÖS: MINKÄLAISTA ON BRASILIALAINEN JUJUTSU HARRASTUKSENA?

 

SEURAATHAN JO MINUA?

 INSTAGRAM // FACEBOOK // BLOGLOVIN

Essi

2 vastausta artikkeliin “Piristystä pimeään aikaan!”

  1. Paljon hyödyllisiä vinkkejä, noudatatko itse? oma suosikki? tuo värikkäisiin pukeutuminen auttaa kyllä samoin piristävät korut tai jopa irtotatuoinnit joihin olen koukussa. Ystävien tapaaminen olisi kiva jos niitä olisi. Löhöily ei kuulu tapohini, vähintään putkirullailen kotona. miten itse herkuttelet? hienot kuvat. Toivoisin tosin vähemmän kuvia postauksissa, häiritsee lukemista toisinaan ja ei kuvia tarvitse olla niin paljon. vie tilaa ja huomion tekstistä

    • Moikka ja kiva kun kommentoit 🙂 Itselleni nuo vinkit ovat ihan jokapäiväisessä käytössä, paitsi nyt hemmottelulomat ystävien kanssa ja joka päivä ei tule piristettyä vaikkapa ystäviä pienellä lahjalla tai nähtyä heitä, mutta pienet kehut esimerkiksi töissä saa ihmiset hyvälle mielelle, kun sanoo oikeasti sitä, mitä tarkoittaa.

      Uni, vitamiinit, terveellinen ruoka ja liikunta, ne ovat ehdottomasti aseet tätä pimeyttä vastaan ja tuo valoherätyskello on ihan huippu! Itse herkuttelen irtokarkeilla, ne ovat suurin herkkuni ja syön pieniä määriä joka viikonloppu 🙂

      Hyvä kun olet löytänyt iloa koruista sekä irtotatuoinneista ja hienoa, että putkirullailet ja pidät kehostasi huolta!

      Ihanaa viikkoa!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta