Omat kauneusrutiinit x 10

 

Olin joskus pari vuotta sitten koukussa youtube -videoihin, josta katsoin erilaisia tutorialeja sekä makeup haul -videoita. No, kylppäriin sattui kertymään oikeasti ihan hirveästi kaikkia erilaisia purkkeja ja purnukoita ja se meni vähän överiksikin, myönnän. Mutta olen aina ollut kova kokeilemaan uusia ja erilaisia meikkejä sekä kasvovoiteita, jos vaikka jokin niistä olisi vielä parempi kuin se edellinen oli, huoh! Nyt olen löytänyt hyvät tuotteet kaappiini ja jotka ostan aina uudestaan kun ne loppuvat. En siis juurikaan enää hamstraa uusia tuotteita jatkuvasti kaappiin, vaikka joskus mieli tekisikin koittaa jotain uutta ihmepuuteria. Vaikka en hamstraa uusia tuotteita, niin käytän kyllä aika paljon kaikkea mahdollista hiusöljyistä kasvoseerumeihin, ja olenkin muutamalta ystävältäni saanutkin naurunpyrähdykset, kun ovat käyttämiäni tuotteita nähnyt, hehe! 

 

 

Minulla on ollut jo vuosia käytössä tietyt kauneusrutiinit, joista osa niistä tulee ihan luonnostaan jo tehtyä ja kuuluvat ihan jokaiseen päivään toteutettavaksi. Alla on 10 x erilaista kauneusrutiiniani.

1. Aika perinteinen kauneusrutiini on, että en ikinä mene nukkumaan meikkien kanssa. Vaikka kuinka väsynyt olen tai vaikka tulisin myöhään kotiin, aina on aikaa pestä meikit pois. Pikku nökkärit voi aina ottaa meikkien kanssa, mutta ajatus siitä, että nukkuisin yön yli meikkien kanssa kauhistuttaa. 

2. Teen aika ajoin hiuksilleni risiini- ja kookosöljyhoidon, joka tekee hiuksista niin pehmeät, hyvälaatuisen tuntuiset sekä eläväiset. Pelkkä kookosöljykin on ihan superi tuote, mutta siihen kun lisätään risiiniöljyä, niin avot! Kirjoitin muuten hiusten hoidosta erillisen postauksen, jossa luettelen myös tuotteet, jotka ovat olleet käytössä jo vuosia ja joiden nimeen vannon!

3. Käytän luomu rypsiöljyä tai risiiniöljyä ripsien ja kulmakarvojen hoitoon. Öljy edesauttaa karvojen kasvua sekä tekee niistä pidemmät ja tuuheammat. Testattu on ja toimii kyllä. Pitääkin taas alkaa hoitamaan ripsiä sekä kulmakarvoja enemmän ja pistää öljyt yöksi kulmiin sekä ripsiin.

4. Ihoni ei juurikaan rusketu kovin helposti ja pienen päivetyksen saamiseen voi mennä aina ulkomaillakin muutamia päiviä. Miten joku voi auringon nähtyään jo muuttua ruskeaksi, kysyn vaan? 🙂 Jos haluan näyttää päivettyneeltä, niin käytän itseruskettavaa. En muuten ole ikinä ennen viime vuotta uskaltanut käyttää itseruskettavaa, kun ajattelin että niistä tulee keltainen lopputulos ja sellaisia läikkyjä ihoon. No, eipä tullut kun koklasin Vita Liberatan itseruskettavaa. Se on siis ihan mun suosikki, mutta muitakin hyviä tuotteita saa vinkata.

Auringossa käytän kunnon suojakertoimia ja naamassa varsinkin SPF 50 on jo ihan tuttu juttu. Tykkään makoilla rantatuolissa ja nauttia auringosta, joten panostan myös kunnon aurinkorasvaan sekä suuriin suojakertoimiin. 

 

 

5. Pidän kasvojeni ihosta erityisen paljon huolta, tai ainakin yritän. Minulla on aikamoinen sekaiho kaikkine maksaläiskineen, joten haluan huolehtia siitä, että kasvovoiteeni esimerkiksi sisältää SPF -suojan. Iltaisin kasvojen ja joskus dekolteen alueelle laitan Bioderman kevyttä rasvaa tai seerumia sekä päälle Exuviancen kasvovoidetta, jossa on 35 SPF:n suoja (vaikka yöllä en auringossa hillukaan). Aamuisin käytän Lumenen ihanaa seerumia ja taas Exuviancen kasvovoidetta sekä aamuin illoin käytän silmänympärysvoidetta, jota laitan ylähuulen päälle ryppyjä estämään. Talviaika on mun kasvojen iholle aina ongelma, kun iho on yleensä tosi kuiva sekä ärtyisä. Silloin käytän Josie Maran argan oil -tuotetta ja se niin elvyttää ihoni taas kondikseen. Meikit puhdistan Exuviancen pudistusaineella, joka sopii hyvin kuivalle- ja sekaiholle ja aamuisin vaan puhdistan yön jäljiltä ihoni Lumenen kasvovedellä. Meinaan kosmetologi joskus antoi vinkin, ettei kuivaa ihoa tarvitse pestä vedellä aamuisin, joka kuivattaa ihoa jo entisestään, vaan pelkkä puhdistus kasvovedellä riittää. 

Ja pikku vinkki muille maksaläiskistä kärsiville, niin älkää kuoritko ihoa kun aurinko paistaa, eli kesäisin. Se pahentaa maksaläiskiä ennestään. Vinkki otettu kuuleviin korviin ja kappas, se on todella on niin. Ennen kuorisin ympäri vuoden n. kerran viikossa kasvojeni ihon ja se sai aina maksaläiskäni pahempaan kuntoon. Nyt ne pysyy jollain tavalla sentään hallinnassa tuon vinkin ansiosta.

6. Juon paljon vettä, joka auttaa nesteyttämään kehoa sekä poistamaan kuona-aineita. En tiedä olenko ikinä huomannut eroa ihossani, jos en ole juonut tarpeeksi, mutta uskon veden ainakin jollain tavalla olevan hyödyksi myös iholleni. 

7. Puhdas ruokavalio on kyllä kaiken a ja o, ainakin mun mielestä. Muistatteko ohjelman ”olet mitä syöt”? No onhan toi kyllä ihan totta ja näin ainakin itse ajattelen, vaikka ei sen mun silloin tällöin herkuttelua estä. Mun mielestä ihan kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin kuuluu terveellinen ja puhdas ruokavalio, jonka ansiosta myös voit paremmin ja ihosi näyttää paremmalta. 

 

 

8. Uni. Voiko sitä korostaa tarpeeksi? Ihossani näkyy heti, jos olen nukkunut liian vähän tai huonosti. Silmät turpoavat ja iho on sellaisen elottoman näköinen. Jos hei nukumme huonosti ja liian vähän, kasvuhormonin sijasta vapautamme stressihormonia. Stressihormoni voi aiheuttaa tulehduksia ja kollageenin hajoamista, ja sen seurauksena saat kasvoillesi ryppyjä tai aknea, auts! Nukkukaa siis tarpeeksi ja antakaa öisin kasvuhormonin tehdä työt eli tuottaa uusia ihosoluja.

9. Käytän itse aika laajasti eri vitamiineja, jotka pyrin napsimaan päivittäin. Joskus se ei ihan tapahdu, kun vaan voin ne unohtaa. Post it -laput otsaan olis melko jees! Käytän itse kalanmaksaöljyä, sinkkiä, D-vitamiinia, multivitamiinia, magnesiumia ja myös kalkkia jos en ole syönyt maitotuotteita, maitohappobakteereita sekä huolehdin siitä, että syön hyviä rasvoja, jotka saan ruokavaliosta. Joskus syön kuurina biotiinia ja kollageenia, mutta aikas harvoin muistan niitä ostaa 🙂

10. Pesen aamuin silloin hampaat, joka on ihan pakollinen juttu. En voi lähteä edes aamulla treenaamaan, jos en ole pessyt ensin hampaita. Lisäksi kuurina käytän suuvettä, joka auttaa pitämään suun puhtaana ja ennaltaehkäisee erilaisia tulehduksia sekä plakkia. Tosi hyvä tuote, joka on myös hammaslääkärien suosima!

 

Mitä kauneusrutiineita teillä on? Olisi kiva tietää ja mahdollisesti itse kokeilla jotain uusia niksejä! 

Nyt ei muuta kuin öljyä hiuksiin, ripsiin sekä kulmakarvoihin. Hyvä lookki on taattu 😉

Essi

 

 

 

KUVAT: ANNA NÄÄPPÄ 

 

LUE MYÖS:

Yksi vuosi takana

Haluatko voimaa alakroppaan? Katso tämä treenivinkki!

 

 

 

SEURAATHAN JO MINUA?

 INSTAGRAM // FACEBOOK // BLOGLOVIN

Essi

3 vastausta artikkeliin “Omat kauneusrutiinit x 10”

  1. Ensinnäkin pakko kommentoida, että aivan ihania kuvia! Huikean kaunis nainen. <3 

    Pitäisi itsekin kokeilla rypsi- tai risiiniöljyä kulmiin, ne kun ovat olleet aina kovin harvat ja ohuet. Hiuksissa erilaiset öljyt ainakin toimivat todella hyvin, joten mikseivät kulmissakin!

    Täältä löytyy toinen valkonaama, jonka on pakko turvautua välillä itseruskettavaan. Luonnonkosmetiikan puolelta Eco by Sonyan -kasvovesi tuo nopeasti väriä, joskin sen sävy on hieman kellertävä. Läiskien välttämisessä toimii parhaiten kinnas, jota ilman en levitä enää mitään itseruskettavaa iholleni! :–) 

  2. Kääk, ihania kehuja! Ihan posket alkoi punottamaan! Kiitos <3 Suurimman osan kuvista ottaa ystäväni Anna, ketä saa tosi hyviä kyllä aikaiseksi. Useimmiten mulla on silmät kiinni tai muuten vaan silmät kierossa, heh! 

    Kantsii koittaa tota öljykikkaa, se oikeasti toimii. Eilen illalla taas laitoin ripsiin ja aamulla ne oli jotenkin tosi pehmeän oloiset. Älä laita liikaa ettei sitä valu silmiin ja laita just ennen kuin menet nukkumaan. Muuten näöstä voi tulla vähän sumea jos öljyä laittaa liikaa 😀 

    Pitää googlata toi Eco by Sonyan -kasvovesi ja ehkä laittaa testiin. Kiitti vinkeistä 🙂

  3. Ihanaa, kun on luottokuvaaja! <3 Se helpottaa blogipostausten kuvittamista huomattavasti. :–)

    Joo, pitää kyllä testata öljykikkaa! Kiitos siitä ja muista hyvistä vinkeistä <3 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta