#satasen treeni

intervallitreeni rasvapalaa

intervallitreeni

intervallitreeni

intervallitreeni

 

Kirjoitin viime vuonna #satasen treenistä, ja ajattelin samalla mallilla jakaa uuden #satasen treenin. Tämä on vaan todettu niin hyväksi, nopeaksi ja tehokkaaksi treeniksi. Lisäksi itse pidän siitä, että tätä treeniä on myös kiva tehdä ja samalla voi haastaa itsensä. Yleensä tykkään tehdä tämän tyyppiset kiertoharjoittelutreenit tai intervallitreenit ulkona juoksuradalla, sillä voin vielä lämmitellä lihakset juoksemalla rauhallisella tahdilla treeniä ennen ja jälkeen, sekä pitää treenissä juoksuspurtteja, jotka ovat rankkoja ja nostavat sykettä kunnolla. 

 

intervallitreeni

kehonpainotreeni

 

Eli liikkeitä on viisi ja yhtä liikettä tehdään aina 20 toistoa, eli kierroksessa on yhteensä 100 toistoa. Sitten voi päättää, että kuinka monta #satasta haluaa saada treenistään irti. Ainakin kaksi kierrosta kantsii tehdä ja haastaa itsensä hikoilemaan kunnolla. 

 

Nämä liikkeet olen tähän #satasen treeniin suunnitellut ja tällä treenillä hiki virtaa varmasti, jes!

 

1. Burbee punnerruksella x 20

2. Kyykkyhypyt (niin alas kun pääsee) x 20

3. Oikean puolen kylkilankku  x 20

4. Vasemman puolen kylkilankku x 20

5. Juoksusprintti 20 sekuntia

 

Kaikki viisi liikettä tehdään putkeen, jonka jälkeen kierros on ohi ja sitten voi pitää n. 2 – 3 minuutin ansaitun juomatauon. Tauon jälkeen uusi kierros alkaa ja tsemppaa itsesi tekemään täysillä, kuitenkin liikkeiden tekniikat mielessä pitäen. Muista ennen treeniä lämmitellä lihakset kunnolla sekä myös jäähdytellä rauhassa. 

 

Hikisiä treenejä!

Essi

 

 

 

KUVAT: ANNA NÄÄPPÄ 

 

LUE MYÖS:

Vinkit lomatreeneihin!

The Blog Awards 2017

 

 

SEURAA MINUA: INSTAGRAM // FACEBOOK // BLOGLOVIN

Essi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta