Vinkit lomatreeneihin!

lomalla treenaus

treenit lomalla

treenaus lomalla

 

Huh, lomalta on palattu ja pahoittelen, että blogi on ollut viikon ajan hiljainen. Menorcan asunnossamme oli suht huono wifi-yhteys, jonka vuoksi kuvien siirto olisi vienyt ikuisuuden. Päätin ottaa siis loman ihan täysin lomana 🙂 Menorca oli aivan super ihana paikka ja meille sattui upeat ilmat. Oli täyttä aurinkoa ja miltein 30 astetta lämmintä. Kaksi viimeistä päivää oli hieman pilvisempiä, mutta sai iho sentään hetken rauhaa auringon poltteesta. Teen Menorcasta erikseen postauksen ja kerron kaikki omat saaren suosikkipaikat ja vinkkini sinne haikaileville. Menorca on kunnon #palmtreeheaven!

Viikon lomalla en käynyt kertaakaan kuntosalilla, mutta sen sijaan urheilusta en luopunut. On niin parasta laittaa urheiluliivit sekä shortsit päälle ja lähteä juoksemaan tai tekemään kiertoharjoittelutreeniä lämpimässä säässä. Hiki valuu ja tunne on mieletön. Voi kuinka meillä täällä Suomessakin olisi aina niin lämmin eikä aina tarvitsisi vuorata itseään vaatteilla ulkotreeneihin, huoh! (Lue: voisin muuttaa Espanjaan)

 

lomalla treenaus

 

Ajattelin jakaa omat vinkkini siihen, että miten itse liikun lomalla. Toivottavasti näistä vinkeistä on hyötyä muillekin 🙂

1. Kuntoilla voi muutenkin kuin kuntosalilla. Älä stressaa heti siitä, että pitää etsiä kunnollinen kuntosali ja sännätä sinne. Voit hyvin tehdä lihaskuntoharjoituksia ulkosalla auringossa ja samalla nauttia lämpimästä säästä. 

2. Mikäli teet ulkona lihaskuntoharjoituksen tai kiertoharjoittelutreenin, pistä vaikka kotona jo ylös treenin liikkeet ja mieti minkälaisen treenin ajattelit tehdä. Näin sinun ei tarvitse murehtia lomalla, että mitä tekisit, kun päivän treeni on jo suunniteltu valmiiksi. Instagram sekä Facebook ovat tänä päivänä täynnä erilaisia vinkkejä ja liikeideoita, mutta perinteiset askelkyykyt, kyykkyhypyt taikka punnerrukset ovat kovia ja erittäin hyviä harjoitteita. 

3. Kuntoile heti aamulla, niin sitten sinulla on koko päivä aikaa touhuta muita mieluisia asioita. Lisäksi aamuisin on vielä hieman viileämpää, jolloin treenikään ei ole lämmön vuoksi niin tuskallinen. Iltaisin voi energiatasot olla hieman alempana, mikäli on ollut auringossa koko päivän. 

4. Liiku niin, miten se sinulle tuntuu parhaalta. Lähde vaikka kävelylle tai juoksemaan hotellisi läheisyyteen ja näin samalla tutustu lomakohteeseesi.

5. Lomalla nopeat ja tehokkaat treenit on hyviä. Tee raskas harjoitus, vaikka mäkivetoja taikka intervalli tyylinen muutaman kilometrin juoksulenkki. Varmasti saat treenistä rankan vähän juoksemalla hetkellisesti nopeammin ja ylämäkeen. Lomalla treeniin ei tarvitse kuluttaa edes tuntia, mikäli päivä on täynnä suunnitelmia!

6. Rantatreenit ovat parhaita. Käytä hyväksesi rantaa ja tee vaikka nopea 15 – 20 minuutin kiertoharjoittelu taikka juoksuspurtteja rannalla. Treenin jälkeen pulahda veteen ja nauti hyvästä fiiliksestä!

 

Tärkeintä on, että muista asettaa itsellesi realistiset tavoitteet lomaviikon treeneille, näin et stressaa tekemättömistä treeneistä. Muista myös, että lepoviikon merkitystä ei kannata unohtaa ja välillä kevyempi viikko on hyvä pitää. Kuitenkaan kokonaan treenejä ei kannata lomalla skipata, mutta rennommalla asenteella on lomalle hyvä lähteä!

 

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!

Essi

 

Lue myös:

Miksi ja mitä kannattaisi syödä treenin jälkeen?

The Blog Awards 2017

 

Seuraa minua:

Instagram

Facebook

Bloglovin

 

Essi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta