Muokattu svedu -treeni! Tällä saat hien pintaan varmasti.

rasvanpolttotreeni

rasvanpolttotreeni

rasvanpolttotreeni

 

Olen nyt ottanut treeniohjelmaani vakituiseksi treeniksi svedu -treenin, joka on mielestäni aivan super hyvä! Tässä treenissä harjoitetaan lihaskestävyyttä ja on muuten myös hyvin sykettä nostava treeni, eli menee lisäksi aerobisen puolelle. Lihaskuntoa ja aerobista harjoittelua samaan aikaan, just hyvä hei! Mukavana plussana koko kroppa käydään treenissä läpi, eli sopii hyvin myös viikon viimeistelytreeniksi.

Muokkasimme viime viikonloppuna hieman eri version svedusta poikaystäväni kanssa, ihan vaan kokeilumielessä ja yhdessä myös hikoilimme koko treenin. Oli niin hyvä treeni, että päätin jakaa sen myös tänne blogin puolelle. Kurkkaa tuolta svedu -treenistä ohjeet (myös tästä pääset), ennen kuin lähdet kyseistä treeniä tekemään. Tiedät sitten mistä on kyse ja miten tätä treeni tehdään, ihan täysin normaali kiertoharjoittelu ei meinaan ole.

Alkuun teimme maastavetoa 4 sarjaa x 5 toistoa. Itse tein sumomaastavetoa, sillä olen ihastunut siihen täysin. Normaali maastaveto on myös mun ihan lemppariliike, mutta vaihtelu virkistää. Maastavedot ovat niin kokonaisvaltaisia liikkeitä, että suosittelen opettelemaan tekniikan sekä ottamaan sen omaan treeniohjelmaan mukaan. 

 

rasvanpolttotreeni

rasvanpolttotreeni

rasvanpolttotreeni

rasvanpolttotreeni

 

Ja sitten hikoilu starttaa svedun tahdissa:

1. Askelkyykyt kävellen eteenpäin 30 askelta yhteensä

2. Voimaköydet 20 toistoa (tai 10 toistoa per käsi)

3. Pystypynnerrus tangolla tai käsipainoilla

4. Kelkan työntö (hitaasti tai nopeasti)

5. Hammerkääntö käsipainoilla (hauikset)

 

Tee niin monta kierrosta kuin jaksat, mutta pyri tekemään ainakin 2 kierrosta. Varppina jaksat hei 🙂 Mikäli omalta kuntosalilta ei löydy kelkkaa ja/tai voimaköysiä, voi hyvin liikkeet korvata jollain muulla, kuitenkin yhtä raskaalla ja kokonaisvaltaisella liikkeellä, kuten esimerkiksi burbeella. 

 

Ihanaa viikonlopun aloitusta ja intoa treeneihin 🙂

Essi

 

Lue myös:

Miten saada kiinteät käsivarret? Tässä mun ehdoton suosikki.

Syön pätkäpaaston mukaisesti. Mitä ihmettä se tarkoittaa?

Tällä polttavalla pepputreenillä pyrstö piukaksi

 

Seuraa minua:

Instagram

Facebook

Bloglovin

Essi

5 vastausta artikkeliin “Muokattu svedu -treeni! Tällä saat hien pintaan varmasti.”

  1. Hei, löysin blogisi hiljattain ja selasin sen samalla istumalla läpi. 🙂 Oli mielenkiintoista lukea postauksiasi liikunnan ammattitutkinnosta. Itseäkin se tutkinto kiinnostaa, ehkäpä Vierumäellä tai Pajulahdessa. Eerikkilä on vähän huonossa suunnassa itseä varten, oliko teillä muuten hyvät opettajat siellä? Olitko koko opintojen ajan (eli vuoden) opintovapaalla? Miten teit ne näytöt? Eli teitkö ne omalla työpaikallasi vai kokositko omista tuttavistasi/kaveripiiristäsi aina ”koehenkilöt” näyttöjä varten? Jos olen ymmärtänyt oikein, riippuen mitä tutkintoja haluaa suorittaa, täytyy liikunnan ammattitutkinnossa järjestää retki ja tyhy-päivä, valita joku yksittäinen ihminen elämäntapamuutosta varten ja sekä vielä liikuttaa pienryhmää. Miten omalta osaltasi järjestit nämä? Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksiasi. Oletko kouluttautunut opintojen aikana/niiden jälkeen (tyyliin spinning-ohjaaja tms), joiden myötä saa lisää työkalupakkia työtä varten? Kiitos vastauksista! 🙂

  2. Moikka ja voi kiitos oikein kivasta kommentista 🙂 Toivottavasti blogistani löytyi jotain kivoja juttuja. Itse olen liikunnan ammattitutkintoon tyytyväinen ja suosittelen sitä kyllä kaikille alasta kiinnostuneille. Olen kuullut, että Pajulahdessa olisi myös yhtä hyvä koulutus, eli opettajat ja opetus olisi samantasoisia ja tietty Vierumäellä myös. Kuukaudessa oli aina kolme koulupäivää ja päivät olivta pitkiä, jolloin opistolla asuttiin tuon kolmen päivän ajan. Olin opintovapaalla tuon koko viime vuoden ja koin sen olevan parempi niin, sillä koulutehtäviin pystyin parheiten niin keskittymään ja hoitamaan ne hyvin. Jos siis on mahkuja opintovapaata pitämään, niin kantsii sitä harkita. Suurin osa mun luokalta oli toki töissä koko vuoden, mutta tuskailivat aika paljon koulutehtävien osalta kiirettä. Opettajista sen verran, että suurin osa olivat talon ulkopuolelta, kuten Olli Ilander, joka on aivan mieletön ja hän piti super hyvän luennon.

    Olin työharjoittelussa TuTo Ry:lla, eli en omassa työpaikassani. Työharjoittelupaikka oli mielestäni helppo löytää ja sain määrittää oikeastaan itse, että kuinka paljon työharjoittelua teen. Ne, jotka olivat omassa työssä esim. sairaanhoitajana, niin eivät olleet missään työharjoittelussa, mutta heillä taas oli pitkä tausta liikunnan ohjauksesta ja/tai valmennuksesta. 

    Tutkintoon kuului neljä osiota, joista kaksi oli pakollista. Piti järjestää min. 20 henkilön liikuntatapahtuma, joka voi olla myös tyhy-päivä, tehdä liiketoimintasuunnitelma, valita koehenkilö elämäntapamuutokseen sekä valmentaa pienryhmää. Minä järjestin kävely -ja juoksutapahtuman, josta tulee erikseen blogipostaus nyt torstaina (vuosipäivä, heh) ja sitten minulla oli kolme henkilöä elämäntapamuutoksessa mukana, joista vain yksi oli tuttu. Ryhmässä minulla oli 21 henkilöä ja ryhmään henkilöt löysin omasta vakituisesta työpaikasta, kun laitoin ilmoituksen asiasta (yhtiössä on 800 henkilöä, niin löytyi mukavan iso porukka). Kantsii ottaa ryhmiin aina enemmän henkilöitä (minimivaatimus on 5 hlöä), koska jotkut lopettavat kesken ja näyttötilaisuuksissa pitää olla se minimihenkilömäärä mukana. Elmäntapamuutosten näytöt suoritin kuntosalilla, jonne piti itse hankkia arvioija, samoin kuin tapahtumaan sekä ryhmän valmennukseen. Arvioijan osalta koulu antaa tarkemmat tiedot, että mikä koulutus arvioijalla tulee olla. Se riippunee koulusta ja heidän vaatimuksista. Ryhmävalmennuksen näytön suoritin pitämällä alkutestauksen (pakollinen arviointi) ja pitämällä ulkonajumpan. Liiketoimintasuunnitelma esiteltiin kolmelle koulun henkilökunnalle. Eli näytöt sujui hyvin 🙂

    Koulutuksen aikana en kouluttautunut enempää, sillä minulla on enemmänkin henkilökohtainen valmennus, online -valmennus, treeniohjelmien sekä ruokavalio-ohjelmat ne joita teen ja itsessään jumppien pito ei niinkään ole minun juttuni 🙂 Mutta lisäkoulutus on täysin mahdollista, jos haluaa. 

    Eli suosittelen ehdottomasti koulutusta ja kysele lisää, jos en muistanut kertoa enempää 🙂

    Essi

  3. Kiitos vastauksista! Oli kiva lukea sinun kokemuksista ja avasi taas koulutusta vähän lisää. Olitko koko opintojen ajan työharjoittelussa, vai jonkin tietyn ajan? Mitä pääsit siellä tekemään? Minäkin olen miettinyt, että mikäli hakisin opiskelemaan liikunnan at:n, niin jäisin ainakin osaksi vuotta opintovapaalle. Saisi sitten sillä tavalla opinnoista enemmän irti, kun pystyisi paremmin keskittymään niihin. Olen kuullut tuosta, että koulupäivät on piiitkiä, mutta kun ala kiinnostaa, niin on varmasti motivaatiota opiskellakin.

    Jotenkin olen ymmärtänyt, että sille pienryhmälle pitää järjestää max kymmenen kertaa jotain liikuntaa? Miten järjestit nämä? Mietin itse, että mistä saisin esim liikuntatilan noita varten, vai pitäisinkö sitten kaikki liikuntakerrat ulkona? Ulkonakin voi tehdä monenlaista lihaskuntoharjoittelua. 🙂 Pitikö teidän pitää opetustunteja opintojen aikana luokkakavereille? Valitsiko teidän ryhmästä moni sen yrittäjyyden tutkinnonosan? Itseä kiinnostaisi se liikunta-ja ohjelmapalveluiden puoli. Oliko teidän ryhmästä moni ns. alanvaihtaja vai jo pitkään liikunta-alalla toiminut? Pahoittelut tästä kyselytulvasta, mutta kiinnostaa tosi paljon kuulla kokemuksia, kun nämä opinnot houkuttelee kovasti.

  4. Kiva juttu että vastauksista oli apua 🙂 Olin opintojen ajan täysin omien aikataulujen puitteissa työharjoittelussa, välillä kerran viikossa ja joskus koko viikon. Kannattaa siis etsiä työharjoittelupaikka, jossa on joustoa, niin ehdit keskittymään niihin koulutöihinkin 🙂 TuTolla tein kaikenlaista toimistohommia sekä ihan urheiluseuraan liittyviä asioita. Lisäksi valmensin nuoria yleisurheilijoita, sillä itselläni on yleisurheilutausta. Sain tehdä siis paaaaljon erilaisia asioita, joten senkin vuoksi kantsii harkita tarkkaan oma työharjoittelupaikka, ettei mene heti sellaiseen, joka ei miellytä ja mahdollisesti et saa kunnollista oppia sieltä. 

    Pienryhmälle piti meidän järjestää 10 kertaa liikuntaa, josta kaksi on kuntotestit, eli periaatteessa 8 tuntia liikuntaa piti valmentaa. Koska oma pienryhmän valmennus oli kesällä, niin olimme paljon ulkona ja teimme erilaisia porrastreenejä sekä mäkijuoksuja yms. Itse tein aika oman näköisiä treenejä eli intervallitreenejä pääosin, enkä mitään step -jummpia, sillä ne eivät ole minun juttuni, heh 🙂 

    Ja juu, piti ohjata opetustunteja, mutta ne olivat ihan rentoja ja hauskoja tunteja ne. Yrittäjyyden valitsi muutamat ja siitä ohjelmapalveluista minulla ei ole kokemusta, sillä en valinnut sitä ollenkaan. Luokassamme oli alanvaihtajia sekä myös liikunta-alalla toimivia, eli eri taustasta olevia, mikä oli vaan suuri plussa. 

    Mutta hae ihmeessä kouluun, jos se kiinnostaa. Itse suosittelen ainakin 🙂 Voisin käydä sen vaikka uudelleen, heh!

     

  5. Kiitos paljon vastauksista, Essi! 🙂 Ehkäpä laitan minäkin hakupaperit koulutukseen.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta