Elämäntapamuutoksen TOP 3 vinkit

elämäntapamuutokseen vinkit

elämäntapamuutokseen vinkit

 

Moni ajattelee painonpudotuksessa, elämäntapamuutoksessa, rasvanpolton osalta tai mikä tavoite onkaan, olevan tärkein asia vaa’an kertoma lukema. Se ei sitä kuitenkaan ole, vaan se on vain osittainen tulos siitä mitä on saavutettu. Muutokset tapahtuvat aina kun löytää itselle sopivan tavan toteuttaa muutosta, jota oikeasti haluaa ja pystyy noudattamaan. Täytyy muistaa, että peilin avulla näkee paljon parempia tuloksia kuin pelkkää painoa seuraamalla. Vaa’an avulla toki tiedetään hieman, että missä mennään, mutta ei se todellista kuvaa anna välttämättä ollenkaan. Lihasmassa se kun on mikä painaa, niin paino nousee väkisinkin jos tavoitteena on ollut saada kehonkoostumukseen muutosta tai jos lihaskasvua on saatu uuden lihasvoimaharjoittelun vuoksi. Vaa’an tuloksia ei siis kannata pelästyä. Elämäntapamuutoksessa tärkeintä on oma motivaatio sekä se, että tekee muutokseen johtavia ratkaisuja itselleen, eikä toisen puolesta. Myös liikunnan osalta on tärkeää aloittaa niin, että se on mielekästä, eikä tunnu negatiiviselta asialta. Vaikka itse olen täysin kuntosalitreenauksen kannattaja, ymmärrän kuitenkin jos joku ei ole. Liikkumiseen on monia eri vaihtoehtoja, jolla myös saa hyviä tuloksia. On muutamia on asioita, jotka koen olevan tärkeitä, kun haetaan muutosta elämään ja näiden vinkkien avulla toivottavasti sinäkin onnistut siinä 🙂

 

elämäntapamuutokseen vinkit

 

Vinkki 1: jos ruokavalio- ja liikuntaohjelmat ovat liian tiukat, ei tavoite myöskään ole saavutettavissa. Voit kuitenkin pitää kiinni alkuinnostuksen vuoksi liian tiukoista ohjeista ja saada toki tuloksia. Mutta kysymys kuuluukin, että voitko pitää annetuista ohjeista kiinni riittävän kauan, jotta tavoite on saavutettu? Ja jos kuitenkin saavutat tavoitteen annetuilla ohjeilla, niin onko se sellainen, jota voit seurata koko elämäsi ajan? Jos vastasit kysymyksiin tai toiseen edes niistä EI, niin silloin suosittelisin harkitsemaan annettujen ohjeiden noudattamista sekä löytämään ohjeet, jotka antavat sinulle eväät koko loppuelämää ajatellen. 

Vinkki 2: itse valmentajana hämmennyn välillä pikadieettien mainonnasta ja siitä, että niitä oikeasti vielä joku tänä päivänä noudattaa. Mandariini päivässä laihduttaa!  No juu, kyllä varmasti, mutta ei se terveellistä ole missään nimessä. Haittoja pikadieeteissä on enemmän mitä käsissä on sormia ja jaloissa on varpaita. Vaikka nopea laihtuminen ja myös nopeat tulokset ovat tätä päivää, sillä halutaan kaikki nopeasti, nyt ja heti, niin ei se johda muuhun kuin jojo-laihdutukseen. Pikadieetillä laihdutat nopeasti kyllä painoa, mutta harmillisesti samoilla elämäntavoilla paino nousee takaisin takaisin nopeasti ja joskus jopa tuplana. On sanomattakin selvää, että tuollainen ei ole psyykkeelle eikä kropalle hyvä yhdistelmä. Jos tästä kierteestä haluaa eroon ja saavuttaa vihdoin ne oikeasti koko elämäksi saavutettavat tulokset, tulisi ymmärtää, että asiat eivät tapahdu sormia näpäyttämällä ja mahdollisesti valmentajan apu olisi silloin paikallaan. Elämäntapamuutoksen ja omien tavoitteiden saavuttaminen voi viedä kuukausia, mutta pitkällä aikavälillä ja pitkäkestoisilla hyvillä ohjeilla sekä tekemisellä niihin pääset varmasti. Kärsivällisyys on tärkeää 🙂

Vinkki 3: Jos olet vasta-alkaja elämäntapamuutoksen aloittamisessa tai liikunnan parissa, niin aloita muutos pikkuhiljaa ja keskity alkuun vaikka yhteen tärkeään asiaan monen eri uuden asian sijasta. Näin et luo itselleni liikaa paineita onnistua kun menet tavoitettasi askel askeleelta eteenpäin. Painonpudotuksen osalta rauhallinen aloitus ja yhden asian oppiminen ovat tärkeämpää ja sinulle hyödyllisempää, kuin että tekisit liian paljon ja hetken päästä kokisit kaiken olevan liikaa. Myös liikunnan osalta on parempi tehdä viikossa kaksi tehokasta ja laadukasta kuntosalitreeniä, kuin neljä kuntosalitreeniä sinne tänne -asenteella. Vähempi on joskus parempi! 

Ota vinkit talteen tai yksikin niistä ja muista että muutos ei tosiaan tapahdu yön aikana, eikä edes välttämättä kahden kuukauden aikana. Malttia on valttia, jota olen hokenut jo monet kerrat, heh 🙂 Kerro myös toki oma vinkkisi, joka on sinulle toiminut hyvin!

 

Ihanaa lauantaita tyypit! 

Essi

 

 

Kurkkaa myös edellinen kirjoitus: Koska kannattaisi pitää lepoviikko? Tsekkaa oletko levon tarpeessa!

Ota tästä hyvä treeni talteen: 4 minuutin rasvanpolttotreeni!

 

Seuraa minua:

Instagram

Facebook

Bloglovin

 

 

Essi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta