4 minuutin rasvanpolttotreeni, w o w ! Ota koppi treenistä ja pistä rasva sulamaan!

tabatatreeni

tabatatreeni

 

Kirjoitin juuri hyvästä treenistä, jolla rasva palaa varmasti. Oletteko jo muuten kokeilleet sitä? No tälläkin treenillä rasva tirisee ja oikein kunnolla meinaan 🙂 Itse tein tämän treenin viime viikolla ja voi jukra, se oli erittäin hyvä, mutta erittäin haastava. Ja niin nopeiden ja tehokkaiden treenien pitääkin olla.

Kyse on siis tabata treenistä (joka on HIIT -treeni), jossa on idea tehdä yhtä tiettyä liikettä 4 minuutin ajan, 20 sekunnin työosuuksilla sekä 10 sekunnin lepoajalla. Yhteensä kierroksia tulee kahdeksan. Jos treenin tekee täysillä, niin usko tai älä, neljä minuuttia riittää ja sopii kiireisellekin treenaajalle. Mutta siinä ei armoa anneta, ei sitten yhtään 🙂 Niin kuin minä tein, tabata treenin voi tehdä myös niin, että valitsee vaikka kolme liikettä, jotka tehdään yksitellen ja jokaista liikettä tehdään 8 kierrosta, jonka jälkeen siirrytään toiseen liikkeeseen jne jne. Tällöin yhteensä treeniajaksi tulee 12 minuuttia, joka on tosi tehokas sekä hapottava treeni. Ja mikä parasta, treeni osuu ja uppoo koko vartalolle. Huikeaa eikö? 🙂

 

tabatatreeni

 

Tein omassa tabata -treenissä nämä liikkeet:

1. boksille hyppy (20 sekunnin työosuus ja 10 sekunnin lepoaika x 8 kierrosta)

2. kelkan työntö (20 sekunnin työosuus ja 10 sekunnin lepoaika x 8 kierrosta)

3. voimaköydet (20 sekunnin työosuus ja 10 sekunnin lepoaika x 8 kierrosta)

 

Mikäli haluaa tehdä tabata -treenin, mutta ei ole käytössä kelkkaa taikka voimaköysiä, niin tässä vielä liikkeitä, jotka voi halutessaan tehdä ihan kotona, ulkona tai kuntosalilla 🙂

1. Rappuselle / boksille hyppy

2. Burbee

3. Thruster (painoksi voi ottaa vaikka kiven, jos käsipainoja tai kahvakuulaa ei ole. Tai sitten voi tehdä liikkeen maljakyykkynä)

Muistakaa lämmitellä ja jäähdytellä lihakset!

 

On olemassa erilaisia tabata ajanotto -appseja, joka kantsii ladata puhelimeen, niin ei tarvitse kelloa koko ajan vilkuilla, vaan silloin voi keskittyä itse treeniin ja tekemiseen. Itse tosin asetan omaan sykemittariin ajastimet, joka piippaa aina kun esimerkiksi työosuus- ja lepoaika alkaa ja päättyy. Se on tosi näppärää ja toimii minulla hyvin. 

Vapun jälkeen tällä treenillä varmasti munkit ja tippaleivät tirisee, heh 🙂 Ottakaa siis treeni testiin, jes!

Minulla on muuten muutama paikka online -valmennuksessa tällä hetkellä auki ja jos tuntuu, että treenit tökkii tai tuloksia ei tule, niin laitahan rohkeasti viestiä 🙂 Suunnitellaan sinulle sopivat ohjelmat ja saavutetaan juuri sinun tavoitteesi, eiks je! Henkilökohtaisia ruokavalio- ja liikuntaohjelmia teen aina. Kurkkaa siis internetsivuni!

 

Iloista  v a p p u a  kaikille! 

Essi

 

Lue myös: Satasen treeni sekä pylly terhakaksi näillä vinkeillä!

 

 

Essi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta