METSÄTREENI

Kuva1.jpg

Pontus.jpg

 

Kun on upea syksyinen keli, aurinko paistaa ja on jopa lämmin, niin teen kehonpainotreeniä ulkona. Ööö, nyt ulos katsottuani en voi sanoa, että syksy olisi upea. Ulkona sataa k-a-a-t-a-m-a-l-l-a, haha 🙂 Samalla kun koira saa juosta vapaana, itse voin keskittyä treeniin. Metsästä löytyy paljon apuvälineitä, joita voi hyvin hyödyntää. Satoi tai paistoi, niin ulkoilma ei ikinä ole pahitteeksi, eiks je? Ja muutenkin on kivaa vaihtelua tehdä kehonpainotreeniä perinteiselle kuntosalitreenin sijalle ja se on hyvä ihan monipuolisuudenkin vuoksi.

Liikkeet ovat helppoja, mutta erittäin tehokkaita koko kehon liikkeitä. Mennään treeniin siis..

 

Tarkoitus on tehdä neljä liikettä vuoronperään ja ensin 15 toistoa per liike, sitten 14, 13, 12 jne. jne. aina ykköseen asti. Kyllä, monta toistoa tulee, mutta se tekee vahvemmaksi 🙂

Nyt liikkeisiin:

1. Kyykkyhyppy, joka on erittäin tehokas, koko kropan liike ja syke nousee varmasti. Kyykky alas mahdollisimman syvälle ja hyppää ylhäällä pieni hyppy.

2. Punnerrus. Kuvassa hienosti teen miesten punnerruksia, mutta kyllä, naisten punnerrukset ovat erittäin sallittuja 🙂

3. Ylösnousu. Etsi sopivan korkea esim. kallion muotoilema porras ja nouse 15 kertaa, 14, 13 jne. jne. (per jalka) kalliolle ja vaihda jalkaa. Tehokas liike pepulle!

4. Vuorikiipeilijä. Voit tuoda jalan sivulle, eteen, ristiin ja muista jännittää keskivartalo kunnolla. Vatsalihakset saavat kyllä kyytiä, uu jee!

 

Eli 15-14-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 ja voila, super hyvä treeni ja varmasti tulee hiki sekä energinen olo. Testatkaa ja kertokaa, että mitä mieltä olitte 🙂

Mielikuvitus on vain rajana ja liikkeitä voi hyvin itse muokata, ottaa mukaan vaikka omat lempparit, kunhan ne ovat kokonaisvaltaisia ja isoja liikkeitä.  

 

Ei muuta kuin treeni ylös, lenkkarit jalkaan ja treenailemaan. Varmasti tulee hyvä ja voimakas olo 🙂 

Kivaa ja liikunnallista viikonloppua kaikille.

Essi

SYKSYN SUOSIKKI

image_2.jpeg

image_1.jpeg

image_3.jpeg

image_4.jpeg

image_5.jpeg

image_6.jpeg

image_7.jpeg

image_8.jpeg

image_9.jpeg

 

Nämä kuvat on otettu Naantalin vanhassa kaupungissa ja voi vitsit sentään Naantalin vanha kaupunki on niin ihana ja näin alkusyksystä siellä on ihana kävellä ja fiilistellä ihanan vanhoja puutaloja. Harmi kun kaikki kivat kesäkahvilat sulkevat jo niin aikaisin, että ei ehdi nauttia ihanasta syksystä kahvikupposen äärellä ulkosalla. Nyt kun kerrankin on ollut kiva syksy. Ööö, okei, tätä päivää ei lasketa 🙂

Kuvissa näkyy vaatekombo, joka tulee ehdottomasti olemaan syksyn must juttu. Ihanan isot pörröneuleet ja nahkahousut. Niin mun näköistä, helppoa ja tyylikästä. Mun mielestä ainakin, heh. Olen jonkin verran tehnyt uusia vaateostoksia nyt syksyä ajatellen. Pitää vaan muistaa joskus normaaleitakin vaatteita pitää, eikä vain treenivaatteita 🙂 

Ja tänään vihdoinkin pääsin salille ja sain tehtyä kunnollisen treenin nyt flunssan jälkeen. Olo on niin hyvä ja fressi. Ei muuta kuin ruokaa (puuroa) ja ehkä pikku päikyt 😉

Oikein kivaa viikkoa kaikille! Niin ja muuten, tällä viikolla tulee vinkkejä metsätreeniin. Ole siis kuulolla.

Essi

ps. Ja nämäkin ihanat kuvat on ottanut ystäväni Anna Nääppä, joka on ihan super hyvä valokuvaamaan ja hänellä on myös kiva Annalla -blogi. Käyhän kurkkaamassa.

BREAKFAST

aamupala11.jpg

Aamupala1.jpg

Aamupala2.jpg

Aamupala3.jpg

Aamupala4.jpg

aamupala5.jpg

Aamupala6.jpg

Aamupala7.jpg

Aamupala8.jpg

 

 

Kävimme aamupalalla Tuusulan Krapi -hotellissa, jossa on aivan uskomattoman ihana aamupalabuffet. Jos olette siellä suunnilla, niin suosittelen kokeilemaan. Listalta löytyy paljon terveellistä, laadukasta ruokaa ja plussana että melkein kaikki on täysin itse tehtyä. Mukaanlukien yön yli haudutettu ohrapuuro, nam! 

Aamupala on päivän tärkein ateria, niin sitä sanotaan ja olen siitä täysin samaa mieltä. Ihmettelen kun kuulen jonkun sanovan ettei hän syö aamupalaa, juo vaan kahvia. Minulla alkaa masu murisemaan jo hänen puolestaan nälästä. En halua ketään tuomita kuitenkaan ja jotkut ovat totuttaneet kroppansa siihen, että aamiainen on vaan musta kahvi. Ongelma on vaan usein sitten se, että lounaalla syödään koko päivän ruoat yhteensä ja silloin aineenvaihdunnalle voi sanoa heipat. Aamiainen kun herättelee kropan yön kestäneestä paastosta sekä myös ruoansulatuksen. 

Jos ei ole tottunut syömään kunnollista aamupalaa, niin siihen tottuminen voi olla melko vaikeaa ja viedä hetken aikaa, mutta se kannattaa kuitenkin tehdä ja syödä sitten vaikka väkisin. Kyllä se helpottuu muutaman viikon päästä ja kun aamuisin alkaa olemaan jo nälkä, niin se on hyvä merkki. Normaaliin aamupalaan kuuluu hiilihydraattia, proteiinia ja rasvaa, ne ovat peruspilarit jonka ympärille aamupalan voi itselle sopivaksi suunnitella. Aamupalalta on hyvä myös löytyä kasviksia ja näin vatsa kiittää kuiduista. Rasvaa ei kannata unohtaa. Rasvaa saa esimerkiksi pähkinöistä, juustosta tai voi ottaa öljyn niin sanotusti raakana, suoraan pullosta.

Aamupala voi olla vaikka täysjyvä- tai ruisleipää, kalkkunaleikettä sekä juustoa (n. 17%:n on hyvä vaihtoehto). Leivän päälle voi laittaa esimerkiksi kurkkua, salaattia, tomaattia ja lisäksi syödä vielä yhden kananmunan, josta saa vielä proteiinia ja se täyttää kivasti.

Minun suosikkini on puuro. Syön sitä välillä joko lounaaksi tai päivälliseksi, heh! Puuroon sekoitan raejuustoa, mutta sen voi korvata hyvin herajuomalla taikka rahkallakin. Puurooni kuuluu myös marjat, niitä olisi hyvä olla myös aamupalasssa ja mikä sen parempaa kuin tuoreet suomalaiset marjat, aah, ne on niin super hyviä.

Mysli ja jogurtti ovat myös hyviä aamupalavaihtoehtoja. Kannattaa kuitenkin katsoa, että jogurtissa olisi alle 5g sokeria ja että myslissä olisi n. 350 kcal/100g. Itse suosin luonnonjogurttia, sillä haluan itse maustaa sen marjoilla taikka mehukeitolla. Hyvä mysli on Paulunsin supermysli, minulla on makuna mustikka ja vanilja. Se on mielestäni hyvänmakuinen ja bonuksena, että se on terveellinen vaihtoehto.

Aamupala ei kuitenkaan ole päivän ensimmäinen tai viimeinen ateria, vaan syödä pitäisi n. 3-4 tunnin välein. Tämä auttaa siihen, että verensokeri pysyy tasaisena koko päivän eikä tule mielitekoja syödä epäterveellistä, eikä niin ravitsevaa ruokaa. Itse pidän huolta, että saan ruokaa noin kolmen tunnin välein, muuten käy niin että muutun hungry to hangry 🙂 Hehe!

Mitä sinä syöt aamupalaksi? 🙂

Essi